Sophia Kerkhof-Schneider

Sophia Kerkhof-SchneiderSophia Kerkhof-Schneider, senior brand manager bij Vrumona, werd in 1984 geboren in het Duitse Dresden.

Opleiding en begin carrière

Sophia Kerkhof-Schneider behaalde in 2004 haar diploma aan het gymnasium in Dresden. Tijdens deze periode in Dresden krijgt ze de kans om naar Las Vegas op uitwisseling te gaan. Een kans die Kerkhof-Schneider ziet zitten, omdat ze zo haar Engels kan verbeteren en een andere cultuur leert kennen. Na het behalen van haar gymnasiumdiploma gaat ze bedrijfskunde studeren aan de Universiteit van Dresden. De inspiratie achter deze keuze lag deels bij haar beide ouders die economie studeerden en deels bij haar interesse in wat mensen zoal beweegt. Economie vond Kerkhof-Schneider te toegespitst omdat ze zelf nog niet goed wist wat ze precies wilde. Ook tijdens haar vervolgopleiding vertrekt Kerkhof-Schneider naar het buitenland, namelijk naar Londen. Tijdens haar stage in deze stad leert ze het bedrijfsleven kenGeverifieerdnen en valt ze voor het dynamische leven van de stad. Door de ervaringen in zowel Las Vegas als Londen ziet Kerkhof-Schneider in dat ze niet in Dresden wil blijven, maar haar carrière internationaal vorm wil geven. Na het behalen van haar masterdiploma in 2007 gaat ze dan ook aan de slag als trainee bij Scottish and Newcastle, een bedrijf dat handelt in alcoholische dranken. Ze zou daar in twee jaar tijd in vier verschillende plaatsen op verschillende afdelingen werkzaam zijn, onder andere in Afrika.

Heineken

Wanneer Heineken Scottish and Newcastle opkoopt, gaat Sophia Kerkhof-Schneider uiteindelijk niet meer naar Afrika. Ze is op dat moment al bij Heineken Nederland werkzaam, maar in principe maar voor een half jaar. Dat ze nu langer moet blijven is voor Kerkhof-Schneider geen probleem aangezien het iedere keer opnieuw settelen voor een korte periode vermoeiend blijkt. Nu kan ze langer op één plek blijven. Kerkhof-Schneider gaat als junior brand manager bij Heineken aan de slag waarbij ze onder andere verantwoordelijk is voor de nationale promotie van Heineken bij het WK voetbal in 2010. Kerkhof-Schneider heeft voor ogen twee jaar in Nederland te blijven, maar zoals dat vaker gebeurt, gaan de dingen anders. Ze loopt een Nederlandse man tegen het lijf en besluit om in Nederland te blijven en raakt er gesetteld. Binnen Heineken kan Kerkhof-Schneider in 2011 aan de slag als brand manager voor het drankje Jillz. Deze functie vervult ze voor twee jaar waarbinnen ze onder andere verantwoordelijk is voor de positionering van Jillz in Nederland. In 2013 groeit Kerkhof-Schneider verder door binnen Heineken en wordt ze aangesteld als senior brand manager voor Vrumona, de frisdrankenfabrikant en leverancier in handen van Heineken. Ze houdt zich hiervoor onder andere bezig met de marketingplannen voor de frisdranken die vallen onder het merk en met het lanceren voor nieuwe producten.

Topvrouw

In 2014 wordt Sophia Kerkhof-Schneider door de stichting ‘Topvrouw van het jaar’ verkozen tot young talent van 2014. Een mooie erkenning waarmee Kerkhof-Schneider binnentreedt in een netwerk van ‘topvrouwen’ waarmee ze in contact staat en van wie ze meer kan leren. Kerkhof-Schneider wil voor de toekomst verder groeien en daarnaast managementfuncties vervullen met meer mensen onder zich en meer verantwoordelijkheden. Het meest trots is Kerkhof-Schneider op het feit dat ze zichzelf is gebleven, ondanks dat ze in een nieuwe cultuur terecht kwam. Ze werkt dan ook nog altijd met plezier.

Gezien haar succesvolle carrière en een verkiezing tot young talent op zak, kan Sophia Kerkhof-Schneider met recht worden bestempeld als Leading Professional.

* Deze Leading Professional is door de redactie geselecteerd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *